Ben bir futbol menajerlik oyunu dinamik piyasa değerlerini hesaplamak için bir yol arıyordu. I asked this question here and got a very good answer from Alceu Costa.
Bu algoritma (90 elemanlar, 5 clustes) kod denedim ama düzgün çalışmıyor:
- Birinci tekrarda, elemanların oranı yüksek olan küme değiştirir.
- Ikinci tekrarında itibaren, tüm elementler küme değiştirin.
- Algoritma normal yakınsama (hiçbir öğe onun küme değiştirir) kadar çalışır, çünkü o benim durumumda bitirmek değil.
- Yani elle 15 yinelemeye ucunu ayarlayın. Bunu sonsuz çalıştığını görebilirsiniz.
You can see the output of my algorithm here. Bunun nesi yanlış? Düzgün çalışmıyor neden bana söyleyebilir misiniz?
Bana yardımcı olur umarım. Şimdiden çok teşekkür ederiz!
İşte kod:
<?php
include 'zzserver.php';
function distance($player1, $player2) {
global $strengthMax, $maxStrengthMax, $motivationMax, $ageMax;
// $playerX = array(strength, maxStrength, motivation, age, id);
$distance = 0;
$distance += abs($player1['strength']-$player2['strength'])/$strengthMax;
$distance += abs($player1['maxStrength']-$player2['maxStrength'])/$maxStrengthMax;
$distance += abs($player1['motivation']-$player2['motivation'])/$motivationMax;
$distance += abs($player1['age']-$player2['age'])/$ageMax;
return $distance;
}
function calculateCentroids() {
global $cluster;
$clusterCentroids = array();
foreach ($cluster as $key=>$value) {
$strenthValues = array();
$maxStrenthValues = array();
$motivationValues = array();
$ageValues = array();
foreach ($value as $clusterEntries) {
$strenthValues[] = $clusterEntries['strength'];
$maxStrenthValues[] = $clusterEntries['maxStrength'];
$motivationValues[] = $clusterEntries['motivation'];
$ageValues[] = $clusterEntries['age'];
}
if (count($strenthValues) == 0) { $strenthValues[] = 0; }
if (count($maxStrenthValues) == 0) { $maxStrenthValues[] = 0; }
if (count($motivationValues) == 0) { $motivationValues[] = 0; }
if (count($ageValues) == 0) { $ageValues[] = 0; }
$clusterCentroids[$key] = array('strength'=>array_sum($strenthValues)/count($strenthValues), 'maxStrength'=>array_sum($maxStrenthValues)/count($maxStrenthValues), 'motivation'=>array_sum($motivationValues)/count($motivationValues), 'age'=>array_sum($ageValues)/count($ageValues));
}
return $clusterCentroids;
}
function assignPlayersToNearestCluster() {
global $cluster, $clusterCentroids;
$playersWhoChangedClusters = 0;
// BUILD NEW CLUSTER ARRAY WHICH ALL PLAYERS GO IN THEN START
$alte_cluster = array_keys($cluster);
$neuesClusterArray = array();
foreach ($alte_cluster as $alte_cluster_entry) {
$neuesClusterArray[$alte_cluster_entry] = array();
}
// BUILD NEW CLUSTER ARRAY WHICH ALL PLAYERS GO IN THEN END
foreach ($cluster as $oldCluster=>$clusterValues) {
// FOR EVERY SINGLE PLAYER START
foreach ($clusterValues as $player) {
// MEASURE DISTANCE TO ALL CENTROIDS START
$abstaende = array();
foreach ($clusterCentroids as $CentroidId=>$centroidValues) {
$distancePlayerCluster = distance($player, $centroidValues);
$abstaende[$CentroidId] = $distancePlayerCluster;
}
arsort($abstaende);
if ($neuesCluster = each($abstaende)) {
$neuesClusterArray[$neuesCluster['key']][] = $player; // add to new array
// player $player['id'] goes to cluster $neuesCluster['key'] since it is the nearest one
if ($neuesCluster['key'] != $oldCluster) {
$playersWhoChangedClusters++;
}
}
// MEASURE DISTANCE TO ALL CENTROIDS END
}
// FOR EVERY SINGLE PLAYER END
}
$cluster = $neuesClusterArray;
return $playersWhoChangedClusters;
}
// CREATE k CLUSTERS START
$k = 5; // Anzahl Cluster
$cluster = array();
for ($i = 0; $i < $k; $i++) {
$cluster[$i] = array();
}
// CREATE k CLUSTERS END
// PUT PLAYERS IN RANDOM CLUSTERS START
$sql1 = "SELECT ids, staerke, talent, trainingseifer, wiealt FROM ".$prefix."spieler LIMIT 0, 90";
$sql2 = mysql_abfrage($sql1);
$anzahlSpieler = mysql_num_rows($sql2);
$anzahlSpielerProCluster = $anzahlSpieler/$k;
$strengthMax = 0;
$maxStrengthMax = 0;
$motivationMax = 0;
$ageMax = 0;
$counter = 0; // for $anzahlSpielerProCluster so that all clusters get the same number of players
while ($sql3 = mysql_fetch_assoc($sql2)) {
$assignedCluster = floor($counter/$anzahlSpielerProCluster);
$cluster[$assignedCluster][] = array('strength'=>$sql3['staerke'], 'maxStrength'=>$sql3['talent'], 'motivation'=>$sql3['trainingseifer'], 'age'=>$sql3['wiealt'], 'id'=>$sql3['ids']);
if ($sql3['staerke'] > $strengthMax) { $strengthMax = $sql3['staerke']; }
if ($sql3['talent'] > $maxStrengthMax) { $maxStrengthMax = $sql3['talent']; }
if ($sql3['trainingseifer'] > $motivationMax) { $motivationMax = $sql3['trainingseifer']; }
if ($sql3['wiealt'] > $ageMax) { $ageMax = $sql3['wiealt']; }
$counter++;
}
// PUT PLAYERS IN RANDOM CLUSTERS END
$m = 1;
while ($m < 16) {
$clusterCentroids = calculateCentroids(); // calculate new centroids of the clusters
$playersWhoChangedClusters = assignPlayersToNearestCluster(); // assign each player to the nearest cluster
if ($playersWhoChangedClusters == 0) { $m = 1001; }
echo '<li>Iteration '.$m.': '.$playersWhoChangedClusters.' players have changed place</li>';
$m++;
}
print_r($cluster);
?>