Nesne Tabanlı Programlama Üç Sütunu. Onları iyi öğrenin:
http://codeidol.com/csharp/learncsharp2/Object-Oriented-Programming/The-Three-Pillars-of-Object-Oriented-Programming/
Encapsulation
Nesne yönelimli programlama ilk ayağı kapsülleme olduğunu. Kapsülleme arkasındaki fikir, sen başka bir sınıfı etkilemeden bir sınıfın uygulanmasını değiştirmek, böylece, her tür veya sınıf sağduyulu ve kendi kendine yeten tutmak istiyor.
Specialization
Nesne yönelimli programlama, uzmanlaşma ikinci ayağı, miras yoluyla uygulanır; özellikle yeni bir sınıf varolan bir sınıf türemiştir ilan ederek. Özel sınıf daha genel sınıfının özelliklerini devralır. Daha genel bir sınıf bir temel sınıf olarak bilinir iken özel sınıf, türetilmiş bir sınıf denir.
Yerine başka bir türü kodu kesme ve yapıştırarak daha, türetilmiş bir tür ortak alanları ve yöntemleri devralır. Eğer paylaşılan bir yetenek taban sınıfta nasıl uygulanır değiştirirseniz, her türetilmiş bir tür kodu güncellemek zorunda değilsiniz; Onlar değişiklikleri devralır.
Polymorphism
Biçimlilik, farklı veri türlerinin değerleri standart bir arayüz kullanılarak ele alınması sağlar. Polimorfizm birincil kullanımı, uygun bir tip-spesifik davranışa göre aynı yöntem adı, alan veya özellik aramaları, her biri için yanıt vermek için, farklı tiplerine ait nesnelerin yeteneğidir. Programcı (ve programı) önceden nesne türünü tam olarak bilmek zorunda değildir, ve bu yüzden tam davranış çalışma zamanında belirlenir
Ayrıca bkz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Polymorphism_in_object-oriented_programming
http://en.wikipedia.org/wiki/Type_polymorphism