Diğerleri GUI'leri ve önemli platformlarda yalnızca bir alt kümesi üzerinde mevcut diğer kütüphanelerin kullanımına yorumladı.
Bir diğer faktör geliştiriciler. Birçok geliştirici (veya yazılım şirketleri) sadece uzmanlık, erişim, müşteri talep var, ya da tek bir platformu kullanmak gerekir, ve bu yüzden onların yazılım çapraz platform yapmak için ekstra çaba harcamak yok. Örneğin, bir şirketin herkesin masasında, geliştirmek veya üzerinde test etmek için evde hiçbir Linux ya da Mac makineleri, ve bu diğer platformlarda uzmanlar ve farklı bir platform talep hiçbir büyük müşterileri hiçbir geliştiriciler üzerinde bir Windows PC ve geliştirici araçları varsa, Onları sadece, yalnızca Windows paketi ile önde çiftçilik değil haklı için çok zor. Daha sonra kendi fikrinizi değiştirirseniz eğer uzmanlık, ekipman veya ek gereksinimleri olduğunda Ve, onlar çok platforma bağımlı hale izin edilmiş bir büyük kod tabanı düzeltmek için çok geç bulabilirsiniz.
Platform-bağımsızlık, gerçek bir çaba, yolun her adımını atar. Eğer bir plan ile ilk günden itibaren başlarsanız, çapraz-platform kitaplıkları (dikkatle MFC, DirectX, vb kaçınarak örn., Qt, boost, OpenGL,), kullanımı ve inşa etmek ve tüm platformlarda testi düzenli olarak, muhtemelen sadece 10 var -20% iyi bir çapraz platform uygulama yapmak için daha fazla çaba. Ama bir tek platform çapraz platform sıfırdan yazmak kadar çaba alabilir yapma, uzun bir süredir geliştirilmekte oldu uygulaması ve yeni bir platform nispeten varsa o haklı özellikle zor olabilir ile başlarsanız küçük bir pazar payı kendi sektöründe veya eğer geliştiriciler üzerinde çalışma nefret.